30. huhtikuuta 2015

Mietiskelyjä...

Tiedättekö sen tunteen kun susta tuntuu, että oot tehny jotain väärin tai yksinkertaisesti et vaan osaa? Mä tiedän. Oon niin monta vuotta jo pitäny blogia ja jokainen kerta on ollu mulle pettymys. Mä vaan en osaa. Oon yrittäny ja yrittäny tehdä kaikista mun blogeista sellasia hyviä, kiinnostavia ja ehkä jopa vähän "koukuttavia"? jos noin voi kuvailla, mut turhaan. Mä oon ajatellu, et luovutan ja annan niiden blogata ketkä osaa. Oon ihan älyttömän onnellinen teistä yhdestätoista lukijasta mitä mulla on, vaikka oon haaveillu saavani satayksitoista lukijaa. Onko mun postaukset liian yksinkertaisia, tylsiä, tyhmiä vai mikä on vialla? Ja haluan painottaa, että mä EN hae tällä sääliä tai surkuttelua vaan haluaisin kuulla teiltä totuuden. Kerro mulle sun mielipide rehellisesti, että kannattaako mun jatkaa bloggausta vai ei? 

6 kommenttia:

  1. Mun mielestä kannattaa tehdä sitä omaa juttua, eikä liikaa vertailla omaa blogia muiden blogeihin. :) Ainahan omaa blogiaan voi kehittää, mutta niinhän se joka harrastuksessa menee, että harjoittelu tekee mestarin.

    Tiedän itse omasta kokemuksesta, että tuohan ne lukijat ja kommentit motivaatiota kirjoittamiseen, mutta itselle ainakin pääasia on, että saa ilmaista itseään kirjoittamalla ja valokuvaamalla, vaikka kovin moni ei mun juttuja lukiskaan.

    Mun mielestä lukijat ei voi tehdä päätöstä sun puolesta, kannattaako jatkaa bloggausta vai ei, koska jos tykkäät blogata niin bloggaat ja jos se tuntuu pakkopullalta, niin ei sillon kannata blogata. :)

    Jos kuitenkin päätät jatkaa, niin itse esimerkiksi tykkään blogeista, jotka postailee aktiivisesti. Ei tarvi tyyliin joka päivä tulla uutta postausta, mutta edes kerran viikossa tehty postaus on parempi kuin kerran kuussa. :) Sitten tykkään lukea blogeja, joiden postaukset on monipuolisia; voi olla kuulumispostausta/arkeen liittyvää, johonkin harrastukseen liittyvää postausta, sisustusta, treenejä, reseptejä, musiikkia, päivän asuja, ostoksia, DIY-postauksia tai mitä nyt omassa elämässä onkaan menossa sillä hetkellä. :) Sitten voi tehdä mielipidepostauksia tai erikoispostauksia kuten päivä kanssani -postauksia. Itse lueskelen paljon muiden blogeja ja saan sieltä myös postausvinkkejä, mutta sitten kanniskelen kameraa mukana vähän siellä sun täällä ja saan vaan inspiraation jostain et "tostahan vois tehdä postauksen".

    Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenni. :) En mä siis ajatellut lakkauttaa mun blogia sen takia, että kannattaako mun jatkaa lukijoideni mielestä vai ei. Tottakai itse teen lopullisen päätöksen. :) Haluan vain tietää, että mitä mieltä mun lukijani ovat. :) Harmittaa vaan, että millään en vain osaa muokata omaa blogiani juuri sellaiseksi kun haluaisin ja jos osaisin niin siitäkin sitä motivaatiota muunmuassa saisi. :)

      Poista
    2. Okei, no sit ymmärsin väärin. :) No höh. :/ Toivottavasti harjoitus tosiaan tekisi mestarin. :) Netissä on myös paljon ohjeita bloggaukseen ja jos uusi ulkoasu piristäis, niin siihenkin löytyy paljon apuja esimerkiksi http://blogikoodeja.blogspot.fi/, http://blogin-muokkausta.blogspot.fi/ ja http://blogin-muokkausta.blogspot.fi/ :)

      Poista
    3. Kiitos Jenni koodeista ja avusta! :)

      Poista
  2. Jaan ajatuksesi ja ajoittaisen turhautumisen. Itse kirjoittelin aikoinaan aktiivisesti puutarhablogia, johon sain nopeasti aktiivisia lukijoita ja kommentteja tuli aktiivisesti lähes joka postaukseen. Nyt kun keksin ottaa tuon aikoinaan varaamani domainin blogikäyttöön niin mietin jo ennakkoon miten voin kirjoittaa matkailublogia jos teen pari ulkomaanmatkaa vuodessa? Tokihan tulee noita kotimaan matkojakin, mutta täytteeksi tarvii jo muutakin jotta edes jonkunlaisia vakiolukijoita voisi olla. Jotenkin tuon kohdalla tuntuu vaikealta ja hankalalta, moneen kertaan olen miettinyt jo tällä alkutaipaleella oliko tuossa nyt järkeä ollenkaan. Etenkin kun kirjoitat omasta mielestäsi huippujutun ja näet googlen analyticsista, että sen kävi lukemassa viikon sisällä 10 henkilöä. Ai niin, kävin siellä töistäkin eli luultavasti siis vain 8 henkilöä. Pitää kuitenkin uskoa, että omasta mielestä hyvät kirjoitukset löytävät lopulta myös sen lukijakunnan ja jotenkin täytyisi pitää perusajatuksena, että kirjoittaa kuitenkin itselleen. En siis ole lukenut blogiasi ennen tätä kirjoitusta, mutta ymmärrän ajatuksesi :)

    VastaaPoista